همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مر قانون را رعایت نکرد ، گفت: تاخیر در اجرای این قانون تورم انتظاری در جامعه را افزایش می دهد و این به صلاح مردم نیست.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص عدم اعلام زمان افزایش قیمت حامل های انرژی تا کنون، گفت: ما هم از این موضوع بی اطلاعیم.

وی در خصوص تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یادآور شد: دولت از ابتدا طبق وعده هایی که داده بود قرار بود در نهایت آبان ماه این قانون را اجرا کند و ما از آن زمان منتظر افزایش قیمت حامل های انرژی بودیم اما با گذشت آبان ماه هم این مورد اجرا نشده و تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تورم انتظاری را افزایش می دهد و این به صلاح جامعه و مردم نیست.

نماینده تهران ادامه داد: تصور این است که دولت افزایش قیمت حامل های انرژی را برای امسال و سال آینده یکپارچه دیده است و این از این جهت که یک بار شوک قیمتی خواهیم داشت ، مناسب است ، اما از آن جهت که با تاخیر انجام می شود ایراداتی دارد.

مصباحی مقدم در خصوص احتمال برگزاری جلسه با رئیس جمهور در این باره و سئوال مجلس از دولت در خصوص علت چرایی تاخیر در اجرای این قانون گفت: شرایط حاضر که پیش از اجرای هدفمند کردن یارانه ها است به لحاظ روانی مساعد این نیست که در این باره از رئیس جمهور توضیحاتی بخواهیم زیرا فضای روانی را نامساعدتر می کند، حفظ آرامش در جامعه مصلحتی است که مهمتر از آن موضوع است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از افزایش قیمت حامل های انرژی چیست گفت: آنچه ما پیش بینی می کردیم این بود که در هفته های گذشته قیمت حامل های انرژی افزایش یابد پیش بینی ما هم بر اساس وعده دولت در جلسه مشترک دولت و مجلس بود. رئیس جمهور در آن جلسه تاکید کرد این اقدام به زودی انجام می شود اما همانطور که می بینید چند هفته گذشته اما قیمت حامل های انرژی افزایش داده نشده است.

مصباحی مقدم گفت: ما انتظار داریم در فرصت باقیمانده تا پایان سال این قانون به طور دقیق اجرا شود.

 

 

کد خبر 121794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز